SERVEIS

El catàleg de serveis, tant presencial com virtual, ofereix:

a) Informació i sensibilització a les empreses en el procés de transformació digital.

b) Diagnòstic, assessorament i creació del full de ruta a les empreses interessades a fer el procés de digitalització.

c) Suport específic en el disseny i la implementació d’una estratègia de digitalització.

d) Pimes tecnològiques per facilitar l’accés al mercat de productes tecnològics.

e) Suport a l’assaig de nous productes, nous serveis i nous models de negoci i facilitar-ne la posada al mercat.

f) Suport en el procés d’explotació (escalat, pla de negoci, serveis d’incubadores, internacionalització, màrqueting, avaluació de mercat, aspectes legals, regulacions, etc.).

Com es durà a terme?

1. Auto diagnòstic

El primer pas serà el diagnòstic de maduresa de digitalització de les empreses: entendre la seva situació, el seu nivell de conscienciació amb la transformació digital, les seves necessitats i els requeriments tècnics, per poder trobar la millor solució integral. 

Amb els resultats que es vagin obtenint en funció de la maduresa digital de les empreses, es duran a terme les accions necessàries per realitzar els processos de millora i transformació digital, tant genèrica com específica, per resoldre qüestions com què és l’e-commerce, passos inicials per llançar els seus productes a un canal de venda electrònic, plataformes de venda, mitjans de pagament, analítiques, màrqueting digital a les empreses, etc.

https://www.acelerapyme.gob.es/quieres-conocer-el-grado-de-digitalizacion-de-tu-pyme

2. Assessorament

  • Monitorització de subvencions i ajuts: seguiment i difusió en línia, assessorament del Kit digital o altres subvencions i ajuts en matèria de digitalització de pimes. 
  • Mediació entre pimes i habilitadors: intermediació inicial entre la pime rural i els habilitadors tecnològics per facilitar una implantació correcta de la tecnologia a les empreses. 
  • Dinamització de l’ecosistema de pimes rurals: facilitació d’una xarxa social per intercanviar experiències i cercar sinergies entre pimes rurals dels territoris. 
  • Difusió de casos pràctics i d’èxit: difusió digital de casos d’èxit sobre estratègia de negoci i mercat, processos, organització i persones, infraestructures i/o productes i serveis.

3. Tallers

Sessions de workshops, webinars pràctics, vídeos didàctics, tallers presencials, xerrades inspiradores i networkings empresarials que permetin crear aliances en l’àmbit de la digitalització i l’optimització de recursos entre tot el teixit empresarial. 

L’enfocament dels tallers és eminentment pràctic i executiu perquè les empreses surtin de cada taller amb un full de ruta clar amb les eines de gestió econòmica i de negoci, programari comercial i solucions d’empresa, TIC industrial, etc.

Contingut didàctic:

  • Repositori digital amb píndoles de coneixement sobre digitalització per al teixit empresarial rural. 
  • Jornades presencials i semipresencials; a la seu central i itinerants sobre tecnologies i/o sectors específics de pimes rurals. 
  •  Workshops tècnics online: Impartits virtualment per experts en tecnologies i/o sectors concrets. 
  • Tallers Online de Partners Tecnològics: impartits per habilitadors de la xarxa sobre experiència i casos d’èxit. 
  • Xerrades Online Inspiracionals: impartides per experts reconeguts en matèria de digitalització i TIC’s. 
  • Infografies i fulletons: sobre diferents tecnologies, la seva aplicació i CITA OAP Rural.