El suport presencial i l’ajuda que necessites per a dur a terme la transformació digital del teu negoci.
La necessitat d’impulsar digitalment a les pimes i als autònoms ha afavorit el sorgiment de diferents programes que tenen com a objectiu brindar-los suport en aquest procés. Un exemple d’això, és el Pla de Digitalització de Pimes 2021-2025. Aquest pla, impulsat pel govern, cerca fomentar la digitalització del teixit empresarial i de l’economia espanyola, i potenciar la competitivitat de les empreses en mercats nacionals i internacionals impulsant, al seu torn, l’emprenedoria a Espanya
En aquest pla s’emmarca la iniciativa Acelera pyme, que dona suport als objectius del govern a través de dues línies d’acció: la Plataforma Acelera pyme i la xarxa d’Oficines
Acelera pyme.
Les Oficines Acelera pyme sorgeixen com un espai físic i virtual on es realitzen labors de sensibilització i suport en transformació digital, estant especialment dirigides a les petites i mitjanes empreses, autònoms i emprenedors.
Quantes Oficines Acelera pyme existeixen i on es troben?
S’han posat en marxa gairebé 90 Oficines Acelera pyme, amb l’objectiu tenir presència en gran part del territori nacional.
Fruit del conveni de Red.es i la Cambra de Comerç es crearan un total de 60 Oficines Acelera pyme, aprofitant les instal·lacions que ja existeixen de les Cambres de Comerç a Espanya. Aquestes oficines seran presents en les 17 comunitats autònomes i a la Ciutat Autònoma de Ceuta, començant 35 d’elles la seva activitat durant aquest any i el 25 restant en 2022.
A aquestes 60 oficines, s’han unit altres 27 Oficines Acelera pyme, beneficiàries de la convocatòria d’ajudes de Red.es. Entre aquestes oficines trobem associacions professionals i empresarials; col·legis professionals, i centres tecnològics i de suport a la innovació tecnològica.
La creació d’aquesta xarxa busca ser present en la major part del territori nacional per a poder fer costat a les pimes i autònoms de totes les comunitats autònomes.
Què ofereixen les Oficines Acelera pyme a pimes i autònoms?
En les Oficines Acelera pyme pots trobar diferents formes de suport a través de diverses actuacions. Coneixerem les principals.
- Proporcionen ajuda realitzant un diagnòstic de la situació actual de la teva companyia, perquè coneguis on estàs, a on vols anar i com pots aconseguir-lo.
- Ofereixen un servei de sensibilització i assessorament no sols telemàticament, sinó que principalment de manera presencial i individual. D’aquesta manera, poden conèixer millor la teva situació com a autònom o pime, proporcionar-te un assessorament específic i realitzar un seguiment òptim de l’evolució de la teva companyia. A més, fan més senzill l’accés de la teva empresa a informació sobre ajudes i finançament privat i públic.
- Proporcionen un punt de partida perquè coneguis i implementis aquelles eines digitals que més s’ajusten a les necessitats de la teva empresa. D’aquesta manera, podràs invertir eficaçment els teus recursos identificant aquelles àrees que potenciaran el creixement del teu negoci, estalviant costos.
- Ofereixen tallers que t’ajuden a adquirir més coneixement sobre els diferents àmbits de digitalització, informant-te sobre les novetats del mercat i fomentant la innovació en la teva pime.
- Algunes, també disposen d’una plataforma virtual en la qual actualitzen tota la informació sobre les activitats que es duen a terme, perquè sempre coneguis quines formacions es realitzen i seleccions aquelles del teu interès.
- Addicionalment, moltes d’elles compten amb un laboratori que abasta multitud d’experiències i casos d’èxit en la implementació de la transformació digital de diferents pimes o autònoms. Aquest laboratori, ajuda al fet que la teva empresa pugui fer el salt a la innovació, al desenvolupament de nous productes, a la introducció de noves tecnologies, etc.
Un programa per a la digitalització de les pimes va ajudar a Ferratges Saiz en el seu canvi.
Et comptem el cas de Ferratges Saiz, una micropime burgalesa que es va beneficiar d’un programa anterior per al suport i assessorament personalitzat de les pimes en la transformació digital. Aquesta pime, és un exemple de com les Oficines Acelera pyme proporcionaran un impuls i un avantatge competitiu a les pimes i autònoms a través dels seus serveis.
Tant el diagnòstic de maduresa digital que els van realitzar com els tallers que van rebre, els van ajudar a identificar i posar en pràctica moltes eines digitals que facilitaven els seus processos de treball.
Actualment, han aconseguit incorporar programes digitals de gestió, eines per a la unificació de tasques i lectors de codis de barres que els ajuden a identificar els productes defectuosos, reduint així els costos.
A més dels beneficis comentats, aquesta participació els va permetre conèixer a diferents proveïdors i establir relacions professionals, orientant d’aquesta manera els seus esforços i accions cap al futur.
Les Oficines Acelera pyme poden convertir-se en el teu major suport en la transformació digital de la teva pime, aportant-te recursos, eines i assessorament personalitzat i continu. Si vols trobar la teva Oficina Acelera pyme més pròxima, la Plataforma Acelera pyme compta amb un cercador que t’ajudarà a identificar-la d’una forma ràpida i senzilla. A més, sempre pots contactar amb la Cambra de Comerç de la teva demarcació o entrar en la web de les Cambres de Comerç o la Cambra de Comerç d’Espanya.
No ho dubtis més i acudeix a la teva Oficina Acelera pyme més pròxima per a impulsar el teu negoci en l’era digital.