Què són les Oficines Acelera pyme i què ofereixen a pimes com la teva

Pildora 1

El suport presencial i l’ajuda que necessites per a dur a terme la transformació digital del teu negoci.

La necessitat d’impulsar digitalment a les pimes i als autònoms ha afavorit el sorgiment de diferents programes que tenen com a objectiu brindar-los suport en aquest procés. Un exemple d’això, és el Pla de Digitalització de Pimes 2021-2025. Aquest pla, impulsat pel govern, cerca fomentar la digitalització del teixit empresarial i de l’economia espanyola, i potenciar la competitivitat de les empreses en mercats nacionals i internacionals impulsant, al seu torn, l’emprenedoria a Espanya
En aquest pla s’emmarca la iniciativa Acelera pyme, que dona suport als objectius del govern a través de dues línies d’acció: la Plataforma Acelera pyme i la xarxa d’Oficines

Acelera pyme.

Les Oficines Acelera pyme sorgeixen com un espai físic i virtual on es realitzen labors de sensibilització i suport en transformació digital, estant especialment dirigides a les petites i mitjanes empreses, autònoms i emprenedors.

Quantes Oficines Acelera pyme existeixen i on es troben?

S’han posat en marxa gairebé 90 Oficines Acelera pyme, amb l’objectiu tenir presència en gran part del territori nacional.
Fruit del conveni de Red.es i la Cambra de Comerç es crearan un total de 60 Oficines Acelera pyme, aprofitant les instal·lacions que ja existeixen de les Cambres de Comerç a Espanya. Aquestes oficines seran presents en les 17 comunitats autònomes i a la Ciutat Autònoma de Ceuta, començant 35 d’elles la seva activitat durant aquest any i el 25 restant en 2022.

A aquestes 60 oficines, s’han unit altres 27 Oficines Acelera pyme, beneficiàries de la convocatòria d’ajudes de Red.es. Entre aquestes oficines trobem associacions professionals i empresarials; col·legis professionals, i centres tecnològics i de suport a la innovació tecnològica.
La creació d’aquesta xarxa busca ser present en la major part del territori nacional per a poder fer costat a les pimes i autònoms de totes les comunitats autònomes.

Què ofereixen les Oficines Acelera pyme a pimes i autònoms?

En les Oficines Acelera pyme pots trobar diferents formes de suport a través de diverses actuacions. Coneixerem les principals.

  1. Proporcionen ajuda realitzant un diagnòstic de la situació actual de la teva companyia, perquè coneguis on estàs, a on vols anar i com pots aconseguir-lo.
  2. Ofereixen un servei de sensibilització i assessorament no sols telemàticament, sinó que principalment de manera presencial i individual. D’aquesta manera, poden conèixer millor la teva situació com a autònom o pime, proporcionar-te un assessorament específic i realitzar un seguiment òptim de l’evolució de la teva companyia. A més, fan més senzill l’accés de la teva empresa a informació sobre ajudes i finançament privat i públic.
  3. Proporcionen un punt de partida perquè coneguis i implementis aquelles eines digitals que més s’ajusten a les necessitats de la teva empresa. D’aquesta manera, podràs invertir eficaçment els teus recursos identificant aquelles àrees que potenciaran el creixement del teu negoci, estalviant costos.
  4. Ofereixen tallers que t’ajuden a adquirir més coneixement sobre els diferents àmbits de digitalització, informant-te sobre les novetats del mercat i fomentant la innovació en la teva pime.
  5. Algunes, també disposen d’una plataforma virtual en la qual actualitzen tota la informació sobre les activitats que es duen a terme, perquè sempre coneguis quines formacions es realitzen i seleccions aquelles del teu interès.
  6. Addicionalment, moltes d’elles compten amb un laboratori que abasta multitud d’experiències i casos d’èxit en la implementació de la transformació digital de diferents pimes o autònoms. Aquest laboratori, ajuda al fet que la teva empresa pugui fer el salt a la innovació, al desenvolupament de nous productes, a la introducció de noves tecnologies, etc.

Un programa per a la digitalització de les pimes va ajudar a Ferratges Saiz en el seu canvi.

Et comptem el cas de Ferratges Saiz, una micropime burgalesa que es va beneficiar d’un programa anterior per al suport i assessorament personalitzat de les pimes en la transformació digital. Aquesta pime, és un exemple de com les Oficines Acelera pyme proporcionaran un impuls i un avantatge competitiu a les pimes i autònoms a través dels seus serveis.

Tant el diagnòstic de maduresa digital que els van realitzar com els tallers que van rebre, els van ajudar a identificar i posar en pràctica moltes eines digitals que facilitaven els seus processos de treball.

Actualment, han aconseguit incorporar programes digitals de gestió, eines per a la unificació de tasques i lectors de codis de barres que els ajuden a identificar els productes defectuosos, reduint així els costos.

A més dels beneficis comentats, aquesta participació els va permetre conèixer a diferents proveïdors i establir relacions professionals, orientant d’aquesta manera els seus esforços i accions cap al futur.

Les Oficines Acelera pyme poden convertir-se en el teu major suport en la transformació digital de la teva pime, aportant-te recursos, eines i assessorament personalitzat i continu. Si vols trobar la teva Oficina Acelera pyme més pròxima, la Plataforma Acelera pyme compta amb un cercador que t’ajudarà a identificar-la d’una forma ràpida i senzilla. A més, sempre pots contactar amb la Cambra de Comerç de la teva demarcació o entrar en la web de les Cambres de Comerç o la Cambra de Comerç d’Espanya.
No ho dubtis més i acudeix a la teva Oficina Acelera pyme més pròxima per a impulsar el teu negoci en l’era digital.

Darreres entrades